خرید و فروش و رهن و اجاره
خرید و فروش و رهن و اجاره

خرید و فروش و رهن و اجاره

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: بازسازی و زیباسازی اخیر ورزشگاه آزادی حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه در بر داشت.

ورزش 11 - حسن کریمی در جمع خبرنگاران در مورد بازسازی ورزشگاه آزادی گفت: در امر بازسازی ورزشگاه آزادی دو موضوع دنبال می‌شد؛ موضوع اول خواسته فدراسیون بود که کار به صورت ضربتی پیش رفت، اما بحث بازسازی و مرمت ورزشگاه همچنان ادامه دارد و یک موضوع هزینه‌بر است.

وی افزود: گیت‌هایی که از قبل ساخته شده بود در ورزشگاه نصب شد و علاقه داشتیم از آن بحث داربست‌ها و شرایط نه چندان خوب خارج شویم. این جزو برنامه‌های اساسی ما بود که کار انجام شد. قرار است در ادامه در شرقی ورزشگاه هم به این ورودی‌ها مجهز شود.

وی افزود: نیازهای ضروری در ورزشگاه وجود داشت؛ مثلا در مورد نمازخانه، وضعیت روشنایی راهروها و خیلی مسائل دیگر گلایه وجود داشت که با توجه به همزمانی این مسئله با فینال آسیا، کار سرعت بیشتری پیدا کرد و توانستیم بخش عمده‌ای از این مسائل را حل کنیم. وضعیت رختکن داورها مطابق با استانداردهای جدید شد. باید اتاق ناظرین شرایط تازه‌ای پیدا می‌کرد، وضعیت اتاق کنفرانس با توجه به حضور ۵۰-۴۰ میهمان ژاپنی باید بهبود پیدا می‌کرد که همه این اقدامات انجام شد. حدود ۱۵ میلیارد در این مدت هزینه صورت گرفت که قرار بود این اقدامات صورت بگیرد اما با توجه به همزمانی با فینال آسیا کار سرعت بیشتری پیدا کرد.

 

با پیگیری‌های وزیر محترم ورزش، دیروز ورزشگاه به نماینده‌های AFC تحویل داده شد و آنها از تغییرات صورت گرفته اعلام رضایت کردند. تنها بخشی از نظافت ورزشگاه باقی مانده که این اقدامات هم در حال انجام است. امیدواریم فینال خوبی روز شنبه برگزار شود و نتیجه بازی به سود نماینده کشورمان رقم بخورد تا هم مردم شاد شوند و همه خستگی ما بابت ۲۰ روز کار مداوم در بیاید.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است اقدامات دیگری انجام شود، عنوان کرد: حدود ۴۴-۴۵ سال از عمر ورزشگاه آزادی می‌گذرد. مجموعه‌ای به این بزرگی بعد از گذشته این همه سال نیاز به نگهداری روزانه دارد. از روزی که ما کار را برای بازسازی و زیباسازی شروع کنیم وقتی به پایان کار برسیم، بخش دیگری از ورزشگاه نیاز به مرمت پیدا می‌کند. این ورزشگاه جزو استانداردترین ورزشگاه‌ها در حدود سال ۵۲ و ۵۳ بوده است و برای استفاده از آن نیاز به مرمت و هزینه است. شما نگاه کنید ۱۰۰ هزار نفر به ورزشگاه می‌آیند و بعد از زدن گل با پرش‌های متوالی چندین برابر وزن خود به این مجموعه فشار می‌آورند.

 

نمی‌خواهیم نگرانی به وجود بیاوریم اما عمر زیادی از این ورزشگاه گذشته است و نیاز به مقاوم سازی است. در این مدت پولی به مجموعه تزریق شد و کار با سرعت بالا پیگیری شد اما ما در ادامه راه نیاز به مرمت و بازسازی داریم. باید طی سه سال ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شود که با این اقدام می‌توانیم ورزشگاه را ۲۰ سال دیگر هم آماده نگه داریم. با توجه به داشتن این سرمایه ملی، نیازی به ساخت ورزشگاه جدید نیست و می‌توانیم همین زمین را آماده کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.